Mellan Himmel & Jord

Alla inlägg under augusti 2011

Av mellanhimmelojord - 29 augusti 2011 19:54

Så vare måndag igen ..

I skolan så har det varit som vanligt, har mest varit med Issa, Belma, Anna, Ida, Julia & Jenny idag.

Fett najs ! :D

Ni e bäst sötnosar ! (L)

Vi hade typ Hemkunskap, syslöjd, matte osv.

Ganska chill dag :)

Nu sitter man & tittar på Halv åtta hos mig o snart Robinsson.

Efter det blire Svenska Hollywood fruar, det e ikväll va ? ;S (L)


Kram (L)


  Vira , I Frankrike :)   Ellie , i våras nån gång ;)


Sötnosarna ! (L) :')

Av mellanhimmelojord - 28 augusti 2011 18:27

Här kommer lite bilder sen jag var i Malmö , The Studio :


  Tourning Torso, vi var på våning 12 ;S   Fixad   Backstage   Backstage   Backstage



Bilderna :


                      Jag & Linda   Linda, jag & Malin

Av mellanhimmelojord - 28 augusti 2011 18:03

Hejj !


I fredags kom som sagt Henrik, Jessan, Anton & Albin hit på kräftskiva.

Alva var oxå här (Y)

Vi typ åt jätte mycket mat (ej kräftor för min del) , sen så kollade vi på film o fikade o lite sånt...

Jag somnade under filmen, pinsamt, klockan var typ halv tolv xD

Sen vaknade jag när den var slut, typ vid ett.

Tjugo över ett åkte dem hem och vid två sov jag och Alva. (A)

Haha ..

Men kvällen var najs iallafall ;)


Lördag: Jag & Alva sov till tolv, brunch och sen spela The Sims 2 hrla eftermiddagen.

På kvällen åkte hon hem och mammas kompis Malin & hennes dotter Cornelia kom hit.

Vi typ åt och spelade lite spel oså ..


Idag har jag bara slappat, vaknade vid tio och satte mig i Albins säng o kollade film, Harry Potter 2 .

Efter den blev det lunch, sedan Harry Potter 1 & Narnia 2 .

xD

Har bara kollat på film hela dagen ... !

(Iklädd pyjamas xP)

Ajja, har precis intervjuat Björn om hans namn xP

Har det i läxa i Svenska, ska typ intervjua 10 st personer i olika åldrar om varför dem heter vad dem heter osv.

Jag har gjort två..

Björn & Alva (A)

Ajja..

Tror jag hinner ändå ;)


Kram !


 

Av mellanhimmelojord - 26 augusti 2011 17:05

Just nu sitter jag här med Alva, hon ska sova här..

Åå ikväll så ska vi ha en sån kräftskiva, inte för att jag tycker om kräftor men ändå .. ^^

Så mamma & Björn håller typ på att fixa allting oså..

Jag ska bara byta om, locka håret o fixa till mig lite så e jag klar men alla kan ju inte vara lika snabba som jag ;) (Y)

Så kommer Henrik, Jessan, Anton, Albin ..

Har typ bara träffat dem en gång .. ;S


Men nu måste jag typ "packa upp" sånna kräftmånar eller nått .. (A)
PoK (L)


 

Av mellanhimmelojord - 26 augusti 2011 07:03

Igår var jag, Linda & Malin som sagt på "The Studio" i Malmö.

Det var jätte roligt !

Först blev man sminkad och fixad i håret.

Sen fick man vänta en stund o sen fick vi ta foton i 1 ½ timme.

Jätte roligt att modella framför kameran xD !!!

Vi hade tre ombytten med oss så vi har lite olika kläder på bilderna.

Efter 1 ½ timme då, så fick vi vänta i kanske en kvart o sen fick vi komma o titta på bilderna !

Samanlagt så hade vi tagit 150 bilder.

Åå, vi skulle välja ut 20 stycken ?!

Tillslut var vi färdiga o jag blev väldigt nöjd med mitt val ;)

Hela dagen var perfekt, det var verkligen super kul ! :D

Rekommenderar alla att åka dit !

Riktigt najsigt alltså ;)


Ajja, nu sitter jag här, ska snart gå till bussen, sen blir det att möta Isabella bakom statoil, tio i åtta ...

Första lektionen idag är gympa, ute !

Kanske inte sådär jäääätte kul precis.

Desutom är det kallt -.-'

Vi får väl se vad som händer idag, puss (L)


 

Smakprov :) Resten av bilderna kommer i eftermiddag ..

Av mellanhimmelojord - 24 augusti 2011 16:19

ChaCha !

Skolan idag, som vanligt, hur vanligt det nu kan bli efter en veckan, när man har gått fel några miljoner gånger, kommit försent, nya lärare, ny skola osv.

Var mest med Issa & Julia idag men lite med Anna & Belma oxå.

Belma ska flytta till Örebro !

Till våren ifs men iallafall... :(¨

Kommer sakna dig sjukt mycket gumman ! (L)


Igår var Alva hos mig, så söt, kom hem från England för nån vecka sedan, hon har ju varit på språkresa i tre veckor.

Pratat engelska det mesta av tiden så nu kan hon knappt prata svenska längre xD

Hon kan typ inte säga R, men det har jag ju inte kunnat på 14 år såå...

Så känns det ! (A)

Nej, men nu pratar hon sjukt gulligt, ´Hehe (Y)

Ska följa med Alva den 1/9 , till Evil Woman så ska hon få pierca navlen !

Yeahj, har haft min piercing i snart ett halv år ... ^^


Just nu sitter jag med franska-läxa, engelska-glososr + text, en biologibok som ska kläs o lite så ..

*Suck*

Får väl ta tag i det nu ....

Bläh !


Men imorron så ska jag till Malmö vid 13:00, så ska jag, Linda o Malin på modellfotografering i Tourning Tourso.

Typ våning 12 eller 31, vetefan vilken det va xD Haha

Ajja, ska bli nice iallafall !

Hoppas vi kan köpa nått foto oxå sen, kostar lixom 400:-/st ;o

Hmm..


Ajja, pöss !


 



Av mellanhimmelojord - 15 augusti 2011 14:39

Jaha, så vare måndag igen..

I fredags åkte vi som sagt till Värmland.

Vi kom fram ganska sent så vi åkte typ direkt till hotellet.

Dagen efter vare släktträff i Degerfors, eller nått..

Ganska kul & träffa massa släktingar man typ aldrig hade träffat!

Sen kanske det inte var det roligaste man kunde göra precis...

Anna var inte med heller, för hon hade precis fått tandställning hela vägen så hon hade väldigt ont i munnen...

Stackarn :(

Vi åt god mat & efterätt oså iallafall, efteråt åkte vi till Anna med familj i Storfors på kvällsfika o prat.

Åkte hem vid halv tolv o gick o la mig typ direkt.

På söndag åt vi frukost sent, hämtade morfar som sovit i Storfors o sedan bar det av hemåt.

Var hemma vid sju på kvällen, då blev det varma mackor :)


Btw. Lizzie är borta. Hon försvann i tordags o har inte kommit tillbaka än :'( Saknar min lilla mysiga kattunge ... :/

Kom hem!


Puss


 


Juste, imon börjar skolan igen .. :(


Av mellanhimmelojord - 12 augusti 2011 12:15

ChaCha!

Vaknade vid elva idag, upp, duscha, äta frukost o fixa mig.

Nu kommer mamma snart hem o då ska vi typ äta lunch, inte för att jag e speciellt hungrig , men ändå ;)

Vid tre, tror jag, kommer Björn hem o då åker vi o hämtar morfar o sen drar vi till Värmland!

Ska bli kul att träffa B-G, Annika o Anna.

Men även de andra som jag typ aldrig har träffat ...

Ajja, kommer inte kunna blogga på hela helgen, eftersom jag inte har tillgång till någon dator ^^

Men ni får ha det jätte bra!

PoK


 

Välkommen till mig


Välkomna till min blogg ! Jag heter Emelie och här kommer jag att skriva om min vardag, tankar, musik, shopping osv. Hoppas ni kommer att följa min blogg! Kontakt : emelieh97@gmail.com

Puss ;*

Frågor ?

9 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg är finast ?
 Röd
 Blå
 Grön
 Rosa
 Turkos
 Gul
 Orange
 Lila
 Svart
 Vit

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Letar du efter nått speciellt ?

Bloggar jag följer :

Skriva i min lilla gästbok ?

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards