Mellan Himmel & Jord

Alla inlägg under januari 2012

Av mellanhimmelojord - 31 januari 2012 20:22

Sitter här i soffan med datorn nu, kollar runt lite oså ;)

Idag har jag haft friluftsdag, som jag skrev om i det förra inlägget, och ja, det blev exakt som jag tänkt... Skridskor var kul ett tag men sedan hade jag ingen känsel i fötterna :S. Zumba var jätte tråkigt och framförallt väääldigt fult, alla skulle skrattat om de sett oss, när vi stod där och "dansade", alla steg var jätte konstiga, bara "varför gör vi det här ?" Jajja, lite motion fick vi iallafall...

Först cyklade jag till ishallen, åkte skridskor, sedan cyklade jag, Anna, Issa och Julia hem till Julia. Lagade lunch till oss där (makaroner och köttbullar xD), sedan cyklade vi till skolan eftersom lärarna hade sagt att vi skulle vara där och dansa zumba. Men när vi kom fram så satt där en lapp att vi skulle vara på q-poolen. Så det var bara att cykla dit, sjukt snabbt, tror vi cyklade på ungefär sju minuter ;) . Men vi hann, var bara liiite sena... ^^ Så dansade vi zumba-saken, sen cyklade jag hela vägen hem. Men jag var ju hemma vid ungefär halv tre-kvart i tre så det var ju ganska chill ändå.

Så har vi haft lite gäster och så här ikväll... Imorron blir det vanlig skola :/ Kram!

Av mellanhimmelojord - 30 januari 2012 19:52

HejHej !

imorron så börjar jag inte förrän 09:50, chill ! Ska ha friluftsdag hela dagen så... Först ska jag åka skridskor, sen blire lunch och sen zumba. Zumba är väl sådär kul men det fanns inte så mycket roligt att välja på... Bowla, tennis och zumba. Plus skridskor då, fast det får man göra i vilket fall ;) Eller kunde man åka skidor i Vallåsen, men palla det... Dessutom har jag aldrig stått på ett par skidor i hela mitt liv så har ingen som helst lust att skämma ut mig inför hela skolan, genom att åka skidor xD . Nej, bläh !


Veckan som kommer då? Tror inte att det händer nått speciellt, måste fixa praoplats, men har skrivit upp nårra ställen där jag ska kolla så vi får väl se... Fett svårt ju ^^ Sen var det nån dag vi skulle ha gäster, kommer dock inte ihåg när :$ Haha. Sen blir det att träffa "P", kanske... ;) Ajja, nu ska jag titta på tv och sen gå och lägga mig. Puss !

Av mellanhimmelojord - 29 januari 2012 14:56

Så j*vla drygt... Sitter och försöker ladda över musik från datorn till min gamla Mp3... Tar ju evigheter ^^ *Suck*


 

Av mellanhimmelojord - 29 januari 2012 13:24

Fredags :


Efter skolan hämtade Björn mig, så åkte vi hem, fixade oss osv. Sedan körde hela familjen till Bjärnum för att fira Björns syster som fyllde år. Ganska långtråkigt men aa... Outfiten då:


 


Lördag :


Sov till nio, duscha, äta frukost och sedan hämtades jag av Alva med familj... Åkte till Vedema, grillade och tog foton med Alvas kamera. Vid ett, åkte vi hem igen, Alva följde med hem till mig. Vi bakade chokladbollar, fast utan kakao oså med vanliljsocker istället så de blev vita xD. Sedan spelade vi sims, tittade på lite videos på youtube, pratade osv. På kvällen blev det tacos och sedan filmmys. Alva sov över !


Söndag :


Gick upp vid tio, fixade oss och åt frukost. Sen skjutsade vi hem Alva och så skjutsade mamma mig till dansen. Har precis kommit hem från dansen nu, jätte kul var det! Bara chilla i eftermiddag och sen skola och till pappa imorron :)

Av mellanhimmelojord - 26 januari 2012 17:24

HejHej!

Igår var jag som sagt och tittade på ett Gymnasium i Helsingborg, för det var sånt "Öppet Hus".

Gymnasiet heter "Skolstaden", så var där tre-fyra olika skolar i det lixom... Svårt att förklara. De hette iallafall: Olympia, Nicolai, Tycho Brahe och ISH. Jag tittade bara på ett program: Hår- och Makupartist. Det var på "Nicolai", för er som undrar. Andra inriktingar som var på Nicolai var:


-Frisör (HV)

-Dans (ES)

-Bild & Formgivning (ES)

-Musik (ES)

-Teater (ES)

-Estetik och Media (ES)

-IB - Diploma Programme

-Juridik (EK)

-Ekonomi (EK)


* Det är inte säkert att förkortningarna va linjerna är rätt, bara chansade lite ;) *


Iallafall, Hår- och Makupartist - programmet verkade jätte roligt! Det var jätte frächa lokaler och alla var supertrevliga. Vi blev guidade av en tjej som hette Maja och gick i ettan på Hår- och Makeupartist-utbildningen. Hon var jätte bra! Hon berättade om att "skugga en elev", det var typ att man väljer en elev som går den inriktiningen/programmet man vill gå, så följer man med en hel dag och ser vad man gör och sånt... Det tänker jag prova på nu i vår någon gång, ska kolla upp det... Isåfall vill jag vara med en dag när de har mycket praktiska saker, så jag lär mig... ^^ Hade varit Awesome! Skulle lätt kunna välja det gymnasiumet, men får väl åka och titta på några fler innan jag bestämmer mig... :)


Vad ska du gå för någon linje + inrikting på gymnasiet ?


Idag efter skolan gick jag upp till stan, köpte nagellacksborttagning och kollade efter prao, men alla sa typ att de inte tog emot praoelever, eller så var det stängt... Har mejlat några ställen i Kristiandstad nu i eftermiddag men vi får väl se... Annars vet jag inte var jag vill praoa, jätte svårt ju! Ajja, vi får se... Nu ska jag hjälpa mamma med maten och sen ska jag gå och duscha, puss!


 


http://www.helsingborg.se/ImageVaultFiles/id_17339/cf_2/Skolstaden_Hantverksprogrammet_2012.PDF  <--- Bläddra ner till Hår- och Makeupartistifall ni vill se mer !

Av mellanhimmelojord - 25 januari 2012 16:15

Sitter i bilen påväg till Helsingborg nu... :) Snart framme, hoppas jag ^^ . Utbildningen vi ska titta på heter: Hår- & Makeupartist.

För er som undrar ;) Haha.. Puss!


 

"You'r beautiful just the way you are..."

Av mellanhimmelojord - 24 januari 2012 19:04

Hellu sötnosar !

Idag har jag varit i skolan, som vanligt. Vi hade prov på Hinduismen (tror det gick bra!), annars var det väldigt chill, vikarie osv.

Efter skolan gick jag och Isabella till "en nagelsalong" xD , heter det så? För att kolla om jag kunde praoa där, men det var stängt så jag får väl prova imorron igen ;) . Hemma så har jag gjort läxa, tittat lite på tv, fixat mina naglar, ätit, kollat lite gymnasium på internet osv. Btw. Imorron ska jag, mamma och Björn åka till Helsingborg och kolla på ett gymnaium (Y) . Ska bli kul! Får väl se om det är som jag tänkt mig eller helt annorlunda... ^^ Puss! <3


 


"我想我爱你"



Av mellanhimmelojord - 22 januari 2012 13:54

Kom hem från dansen för en stund sedan... Vi började på vår nya dans idag, vi ska ha bla. käppar xD Haha, vi dansar till "Pretty Woman". Dansen verkar rolig iallafall :) ! Nu i eftermiddag ska jag nog inte göra nått speciellt :P Kam!


 

"Can't stop thinking of you"

Välkommen till mig


Välkomna till min blogg ! Jag heter Emelie och här kommer jag att skriva om min vardag, tankar, musik, shopping osv. Hoppas ni kommer att följa min blogg! Kontakt : emelieh97@gmail.com

Puss ;*

Frågor ?

9 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg är finast ?
 Röd
 Blå
 Grön
 Rosa
 Turkos
 Gul
 Orange
 Lila
 Svart
 Vit

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Letar du efter nått speciellt ?

Bloggar jag följer :

Skriva i min lilla gästbok ?

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards