Mellan Himmel & Jord

Direktlänk till inlägg 20 mars 2012

Sammanfattning Berlin

Av mellanhimmelojord - 20 mars 2012 20:10

Tjo !

Tänkte göra en snabb sammanfattning av min Berlinresa...

Det började med att jag gick upp klockan 03:00 natten till fredag, jag fixade mig, och packade det sista. Sedan åkte vi och hämtade Isabella. Vi var heeelt överspeedade ungefär till Danmark sedan blev man skittrött.. Tittade på film i bussen och sov, annars mycket prat och skratt! När vi kom fram var klockan ungefär fyra. Vi fick lite seightseeing av Inge, han visade oss Berlinmuren o lite annat smått och gott. Sedan var det fri tid, då gick jag med Julia, Issa & Alice. Bara chillade i Berlin i t-shirts, riktigt varmt var det ! :D När bussen hämtade oss åkte vi o tittade på någon minnesplats för alla judar som dött under andra världskriget och sedan åkte vi till hotellet, som var sjukt fint! Det var fyrstjärning och hade en guld-och en silverhiss xD Awesome tyckte jag ! Vi åt kvällsmat på hotellet o sedan gjorde vi nån disskutsionövning. Kort andakt och sedan upp till rummen. Jag delade med Julia och Isabella. Vi sov allihopa i dubbelsängen fast det fanns en extra säng oxå, men den var så stor så vi låg allihopa i den ;) Tog massa fina foton på kvällen (osminkade), chillade och åt godis. Isabellas kommentar, helt klockren: "Har du nått på gång?" Så söt !

På lördagen åt vi frukost sedan åkte vi till Sachenhausen och tittade på koncentrationsläger, ganska hemskt faktiskt! :( Lunch på någon liten restaurant och sedna in till Berlin för sightseeing och shopping. Jag hittade ingenting jag ville ha, men men... Ska till Helsingborg på fredag/lördag så jag köper något då istället. Sedan åt vi på en restaurant på kvällen (själva!) det blev italienskt iallafall. Men han som beställde var jätte konstigt o trodde typ att vi var dumma i huvudet som inte kunde tyska... -.-' Sedan kollade vi runt lite till, köpte glass och sedan till bussen. Vi åkte till "Svenska kyrkan i Berlin". Gjorde massa barnsliga lekar med äckliga personer (!!!) och sedan åkte vi hem till hotellet. Kom hem sent så vi somnade typ direkt.

På söndagen fick vi liiite sovmorgon. Upp, fixa oss och sedan äta frukost. Därefter packade vi ihop det sista och checkade ut. Mot kyrkan igen för mässa, sad :( . Sedan hemåt. Bussresan tog ungefär 14 timmar, inklusiv båt då... Hemma vid halv elva på kvällen :)


Har varit en awesome helg! Dock glömde jag min kamera hemma så jag har inga bilder men Alice och Julia ska skicka alla bilder de tog till mig så förhoppningsvis kommer det en bildbomb snart ! Puss :*

 
 
Ingen bild

issa!

20 mars 2012 21:37

tack för en awesome helg! :D haha! mina kommentarer är bara bäst! ;)haha stackare att den äckligaste personen i gruppen fick sitta i ditt knä! :(

mellanhimmelojord

21 mars 2012 14:17

Tack själv ! Hihii, jag har tvättat byxorna ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mellanhimmelojord - 16 mars 2013 17:28

Den nya bloggen är nu färdig och heter: emeliehkansson.bloggplatsen.se Jag hoppas att ni vill fortsätta följa bloggen där! :) Kommer upp ett spännande inlägg kl 18:00 så håll utkik! Denna bloggen tas bort om typ en vecka.....

Av mellanhimmelojord - 16 mars 2013 16:00


Har precis sovit i två timmar. Så himla skönt! Kände att jag verkligen behövde det. Nu ska jag fixa lite med den nya bloggen (ihhhh) så kanske det blir prämiäröppning för er ikväll, låter det bra? Kan hända att det blir imorgon oxå... Vi får se, men ...

Av mellanhimmelojord - 16 mars 2013 12:16

Är äntligen hemma efter 2 1/2 timme på stan. Vi har sålt jätte mycket kakor så jag är nöjd men det har verkligen varit svinkallt!! Jag har typ ingen känsel i mina fötter :( nu sitter jag i soffan under en filt och försöker bli varm..,...

Av mellanhimmelojord - 16 mars 2013 09:12

Godmorgon! Håller just nu på att fixa det sista innan pappa skjutsar mig till stan. Ska möta Anna och Julia där vid halv tio och sedan kommer det förhoppningsvis lite folk vid tio. Innan dess ska vi hinna förbereda lite... Ni får jätte gärna komma ...

Av mellanhimmelojord - 15 mars 2013 23:47

Nu ska jag få och lägga mig. Imorgon ringer mobilen kl: 07:30 då ska jag upp och fixa mig osv. Sedan så bär det av till stan för att sälja kakor... Har verkligen ingen lust men men... Natti!...

Välkommen till mig


Välkomna till min blogg ! Jag heter Emelie och här kommer jag att skriva om min vardag, tankar, musik, shopping osv. Hoppas ni kommer att följa min blogg! Kontakt : emelieh97@gmail.com

Puss ;*

Frågor ?

9 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg är finast ?
 Röd
 Blå
 Grön
 Rosa
 Turkos
 Gul
 Orange
 Lila
 Svart
 Vit

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Letar du efter nått speciellt ?

Bloggar jag följer :

Skriva i min lilla gästbok ?

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards