Mellan Himmel & Jord

Alla inlägg under november 2012

#8

Av mellanhimmelojord - 30 november 2012 22:15

MINA RÄDSLOR :


Jag är rädd för ganska mycket, haha..


- Mörker

- Höjder

-Vatten, alltså typ att någon ska dra ner mig när jag simmar eller så ;s

- Att förlora någon jag älskar

- Döden

- Att vara ensam

-Hundar (jag vet att jag har en hund xd, men andra hundar)


Haha, ganska mycket, men jaja... Vad är ni rädda för? <3

Av mellanhimmelojord - 30 november 2012 15:33

Hellu !

Skolan har varit som vanligt, efter skolan var det tänkt att jag och Albin skulle shoppa julklappar tillsammans, men han är ju foooortfarande sjuk, helvete. Hata!' Jaja, han kan ju inte hjälpa det, men ändå, fett sur blev jag, är jag...

Så jag fick åka bussen hem efter skolan, nu har jag bara kollat lite bloggar oså typ.

Vi håller på att renovera vårt kök och för tillfället har vi ingen spis/ugn och kommer inte ha det på hela helgen xd

Så ikväll får vi äta hämtmat, pizza kanske, eller thaimat... Får se helt enkelt! Imorron blir det julbord i Finja (?!) jag som inte ens tycker om julmat... ;s Sen på söndag ska vi hem till mormor och morfar och äta, mysigt! Var jätte längesedan jag träffade dem!

Denna kvällen kommer att bli awesome tror jag!

Ikväll ska jag och Julia nämnligen gå på bio, vi ska se den nyaste Twilight filmen; Breaking Dawn part 2 !!

Åh, jag har verkligen längtat efter att få se den... Det var meningen att vi, jag, Julia och Isabella, skulle gå den 16/11, bara nån dag efter prämieren, men sedan kom vi på att de kollar leg och Julia är bara 14, och det är 15 års gräns. Fuck lixom.. Så Isabella gick med nån annan och kvar blev jag och Julia, för jag vill lixom inte gå med nån annan, det var lixom grejen att gå tillsammans med Julia oxå, så jag ville inte lämna henne och gå och kolla på den själv, eller med nån annan. Så nu är det typ bara jag och Julia som inte har sett den känns det som. Men ikväll så ska vi fucka upp systemet totalt och lyckas komma in på bion trots att Julia fortfarande är 14 ;) Haha, grymma är vi om vi lyckas!
Så tio över sex tar jag tåget till stan och sedan ska jag träffa Julia utanför bion (y)

Kommer bli awesome, det känner jag på mig!

Alla har sagt att filmen är typ jätte bra och det enda problemet kan väl möjligtvis vara att komma in på bion... Men det ska nog ordna sig, vet flera stycken som kommit in och de är 98:or... Sååå... Jaja, ni som har sett filmen;

Vad tycker ni om den? Är den bra? Lika bra som de andra? Bättre?


Puss ;*


 


Av mellanhimmelojord - 29 november 2012 15:04

Ååh vad jag älskar julen!! Och det är mindre än en månad dit! Ahh ^^ Hihi..

Hela denna veckan har bestått utav julkänslor; i förgår julpyntade jag, idag kom den första snön (som dock försvann direkt... men ändå), julmusiken spelas på ög volym här hemma, mamma och Albin har bakat lussebullar idag och i kylen står pepparkaksdegen och väntar på att bli uppäten, för någon, jag nämner inga namn, i den här familjen äääälskar pepparkaksdeg mycket mer än pepparkakorna (A)

haha, jag älskar julen så mycket, det är så mysigt!

Imorron ska jag och Albin antagligen o köpa julklappar tillsammans, vi skulle gjort det i onsdags men Albin blev sjuk...Så vi får se om det blir imorron :) Merry Christmas everyone! Lite i förväg men ändå ;) Puuuuss ;*


 

Bilden tog jag förra vintern, hade dock ingen systemkamera då :'(

Av mellanhimmelojord - 27 november 2012 19:10

Hellu!

Dålig uppdatering, jag vet...

Fullt upp i helgen, Göteborg Open och mys med familjen.

Nu är jag hos mamma och Björn.

Tänkte nog julpynta ikväll, mysigt!

Imorron ska jag och Albin antagligen shoppa tillsammans, nice!

¨Puss ;*


 

Av mellanhimmelojord - 22 november 2012 22:21

Imorgon åker jag till Göteborg och kommer att vara dör hela helgen. Så jag tror inte att det kommer att bli nått bloggande på hela helgen, sorry... Blir antagligen nästa vecka men jag kan inte lova nått, för jag mår typ jättedåligt just nu o det är inget jag vill dela med mig på bloggen utav, inte just nu iallafall, vi får väl se i framtiden ;) aja, nu ska jag sova så får vi se när jag bloggar nästa gång, känner att det är lite utav ett mysterium (a) puss o godnatt ! ;*

Av mellanhimmelojord - 22 november 2012 17:33

Sitter just i bilen med pappa och Isabella, vi har varit o kollat på ett gymnasie i Kristianstad som faktiskt verkade jätte bra! Nu är vi påväg till min skola för föräldrarmöte, fuck det... Puss ;*

Av mellanhimmelojord - 21 november 2012 22:41

Har sån jävla ångest så det e inte sant.... Idag så har vi haft studiedag och den började lite mysigt med att jag och Ellie gick upp vid åtta, gjorde varm choklad, mackor och tittade på film. Vid tio tiden så började jag plugga, har prov på första världskriget imorgon och jag började plugga idag, känns sådär men jag har inte haft tid... Plugga, paus, skriva äcklig muntlig redovisning både på svenska och engelska, plugga lite mer so, matteläxa, plugga mer so osv. Det har inte varit en rolig dag!! När pappa kom hem ifrån jobbet så åt vi kvällsmat och sedan åkte vi till Tyringe, hämtade Alva och hennes mamma och sedan körde vi till Helsingborg för att titta på en gymnasieskola; DBGY. Om jag ska vara ärlig så gillade jag inte den alls, plusgymnasiet är fortfarande bäst! Fruktansvärd ångest för gymnasievalet, julklappar, allt! Hela jävla livet! Är så otroligt stressad!

Imorgon efter skolan ska jag snabbt hem, äta och sedan iväg till Kristianstad och titta på ett annat gymnasium. Därefter blir det direkt till den vanliga skolan på föräldrarmöte... Fan vad segt! Prov och möte och massa skit imorgon! Jaja, hinner nog inte blogga imorgon o min blogglista står nog still. Vi får se när nästa punkt kommer... Nu måste jag sova, natti! ;*

Fjortisfoto med Ellie.

#7

Av mellanhimmelojord - 20 november 2012 14:30

MIN FÖRSTA KYSS :


Haha.. Jo, men jag kan väl berätta om min "första kyss" dåe..

Jag var typ 3 ½ - 4 år gammal & gick på dagis. På min avdelning, som förövrigt hette "Trollebo" gick barn i balandade åldrar, alltså från 1-5 år. Och jag var nästan fyra så jag räknades bland de stora barnen.

Iallafall så hade vi varit ute, hela avdelningen, på gården och lekt. Så gick vi in, oså trängdes alla för att hänga av sig ytterkläder, gummistövlar osv. Alla småbarn var överallt, minns jag... (tror att det var typ mars eller nått så alla hade typ regnkläder oså... btw.)

Så var jag färdigavklädd (hahha, lät fel, men ytterkläderna) så gick jag och en kille som hette Jonathan in på själva avdelningen så länge. Så gick vi till ritrummet oså typ skulle vi gömma oss för fröknarna, så vi gömde oss bakom ritrumsdörren o då helt utan förvarning pussade han mig. Hahah...

Typ en månad senare så lekte han hemma hos mig. SÅ var vi utomhus och lekte vid ett par buskar oså sa han:

"Vill du bli ihop med mig?" Och jag bara:

"Vad är det?!" hahahha, så ful jag var...

"Man typ pussas oså" sa han och jag bara "Okej!" så var vi tillsammans i typ några veckor, sedan gjorde jag slut med honom för att han och en annan kille jagade några ankor när vi var på promenad med dagis... Jag tyckte synd om dem... haha, fult, nu hatar jag ankor, men men...

Det var det ;) Puss på er ;*


 

Välkommen till mig


Välkomna till min blogg ! Jag heter Emelie och här kommer jag att skriva om min vardag, tankar, musik, shopping osv. Hoppas ni kommer att följa min blogg! Kontakt : emelieh97@gmail.com

Puss ;*

Frågor ?

9 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg är finast ?
 Röd
 Blå
 Grön
 Rosa
 Turkos
 Gul
 Orange
 Lila
 Svart
 Vit

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Letar du efter nått speciellt ?

Bloggar jag följer :

Skriva i min lilla gästbok ?

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards