Mellan Himmel & Jord

Alla inlägg den 7 mars 2013

Av mellanhimmelojord - 7 mars 2013 22:36

Ikväll har kag bara chillat. Jag har kollat på OC med Albin och sedan har jag typ duschat, annars har jag inte gjort så mycket. Nu har precis rensat lite bland de bloggar jag följer via blogkeen, så nu ska jag gå och sova! Puss och godnatt!

Av mellanhimmelojord - 7 mars 2013 19:02

Tänkte tipsa er om en serie som finns på svtplay. Den heter, precis som min rubrik, 15-det är mitt liv. Har bara sett några avsnitt av serien men jag tycker att den är jätte bra!
Det är ingen riktig serie, så avsnitten har ingen koppling till varandra vilket gör att man kan se de i vilken ordning man vill! Avsnitten började sändas 2011 och det kommer fortfarande nya. Avsnitten är ganska korta, ca fem minuter men de är väldigt händelserika. Serien handlar om alla olika typer av 15-åringar som har problem av något slag. I avsnitten visas inte hur problemen löses, men jag tror att det finns nått forum till varje avsnitt där man kan prata med proffs och andra... Är dock inte helt säker, har inte själv varit med i någon diskussion :s... Jag tycker serien är bra, man kan känna igen sig i en fel av karaktärerna. Jag tror att alla skulle kunna känna igen sig i någon i de olika avsnitten, det är så olika saker det handlar om... Rekommenderar verkligen denna serien! Finns som sagt på svtplay.

Av mellanhimmelojord - 7 mars 2013 16:58

Tänkte visa er det sminket som jag inte skulle kunna leva utan. Självklart använder jag annat smink oxå men om jag hade bråttom så är det det här som är det absolut viktigaste! Jag går INTE till skolan osminkad, no way...

Jag brukar börja med consealer när jag sminkar mig. Den jag använder just nu är från VivaLaDiva och jag tycker den är jätte bra! Efter consealer tar jag alltid foundation. Min foundation är från MakeUpStore precis som pudret och puderborsten. Min foundation heter "Matt Milk". För att applicera min foundation använder jag en foundationborste men man kan självklart använda en sminksvamp eller något likande. Min borste är från Gina Tricot och är lixom gummiaktig... Jag är jätte nöjd med den och skulle verkligen inte vilja byta ut den. Jag har testat andra så kallade "riktiga" men jag tycker inte alls om dem. Efter foundation brukar jag fixa mina ögonbryn. Jag blandar den mörka och den ljusa nyansen för att få rätt färg och när jag är färdig stryker jag på lite ögonbrynsgelé som formar ögonbrynen. Jag minns dock inte riktigt vart jag har köpt den, tror inte den har nått direkt märke heller, men den är väldigt bra och jag tror att det finns väldigt många liknande i vilken sminkaffär som helst! Nästa produkt jag brukar använda är puder, mitt är som sagt från MakeUpStore och heter "Dual Stockholm". Därefter tar jag alltid rouge. Min är från "Fit Me, Maybelline New York", den nyansen jag använder heter "Light Peach". Sedan är det bara mascara kvar. Jag har precis köpt en ny och är supernöjd! Den är från "Maybelline New York" den oxå och heter "the Colossal volum' Express Mascara". Formar ögonfransarna jätte fint tycker jag.
Om jag har tid på morgonen brukar jag fixa ögonen lite mer ingående med tex. eyeliner, olika ögonskuggor osv. Brukar även fixa läpparna...

Hur brukar ni sminka er? :)

Tidigare månad - Senare månad

Välkommen till mig


Välkomna till min blogg ! Jag heter Emelie och här kommer jag att skriva om min vardag, tankar, musik, shopping osv. Hoppas ni kommer att följa min blogg! Kontakt : emelieh97@gmail.com

Puss ;*

Frågor ?

9 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg är finast ?
 Röd
 Blå
 Grön
 Rosa
 Turkos
 Gul
 Orange
 Lila
 Svart
 Vit

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013
>>>

Tidigare år

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Letar du efter nått speciellt ?

Bloggar jag följer :

Skriva i min lilla gästbok ?

Översättning


Skapa flashcards