Mellan Himmel & Jord

Alla inlägg under augusti 2011

Av mellanhimmelojord - 11 augusti 2011 16:43

Hellu!

Igår var jag som sagt på Tosselilla med, Malin, Patrik & Vira.

Jätte kul!

Lite tråkigt att det blåste så mycket & regnade när vi skulle bada men men ...

Det var jätte kul iallafall, Ellie får antagligen följa med nästa år.

Jag kan inte fatta hur sjukt fort detta sommarlovet har gått?!

På tisdag börjar jag skolan igen, åttan..

Asså det var inte såå längesedan jag började sjuan? ;o

Ajja, får väl ta & köpa lite skolasaker snart då..

Typ bokpapper o sånt..?

Får väl se.

Av mellanhimmelojord - 9 augusti 2011 19:07

HejHej !

Idag har jag mest packat..

På fredag blire ju att åka till Värmland på släktträff :)

Så jag har packat inför Värmland, men oxå för att åka till pappa & tosselilla.

Åker direkt till pappa på Söndag när jag kommer hem från Värmland så det e bäst att ha packat ;)

Nu ska jag snart äta äppelpaj alà Mormor & titta på Allsång på Skansen !

Det var riktigt längesedan nu..

Typ ingen tittar ju på det längre ?

Bara gammla typ ^^

Ärligt talat så saknar jag lite när man var liten & ALLA tittade på det varje fredag (eller nått) , det var mysigt (A)

Ajja, har redan missat början så får skynda mig nu, ses !


  

Av mellanhimmelojord - 8 augusti 2011 14:34

HejHopp!

I Lördags så var jag som sagt med Issa , jätte kul!

Vi typ snackade en massa, badade i poolen & spelade spel...

Sen gjorde vi pizza te kvällsmat för mamma & Björn var på 40:års fest, men pizzan blev iallafall jätte god :)

Sen sov hon över hos mig .. ^^


Igår var det Söndag, jag & Isabella sov enda till halv tolv så när vi vaknade hann vi bara äta frukost typ & sen skulle hon hem ...

Resten av dagen slappade jag bara typ xD

Det bara regnade ju så det var inget kul ... -.-'


Idag sov jag oxå till typ halv tolv, sen har jag bara ätit lite, fixat mig & försökt städa på mitt rum..

Jag e fortfarande inte klar men jag tog en liten paus (Y) ;)

Har bla. städat min garderob/byrå, med kläder..

Jag hittade massvis med kläder som jag tänker lägga i en sån där kontainer som skickar kläderna till typ Afrika osv.

Får se när jag gör det.. ^^

Nu sitter jag här & lyssnar på musik, men jao..

Jag får väl ta tag i mitt liv snart igen ;/


See ya (L)


 

Av mellanhimmelojord - 6 augusti 2011 11:44

     


Topp : Gina Tricot

Hängselbyxor : H&M

Skärp : Lindex

Av mellanhimmelojord - 5 augusti 2011 19:53

       


Pösiga, ljusblåa "jeans/mys"-byxor : Ullared

Vitt brottarlinne : JC

Rosa Stickad/Virkad 3/4-tröja : H&M


-Totalt osminkad & ofixad xD-

Av mellanhimmelojord - 5 augusti 2011 14:26

Hellu sötnosar!

Idag vaknade jag vid halv elva, riktigt skönt att sova så pass länge eftersom jag vaknat vid typ nio de andra dagarna :/

Efter frukost tittade jag & Albin på Fantastic Four, helt okej men inte riktigt min filmsmak...

Nu sitter man här & har precis duschat o lite så..

Väntar på att håret ska torka så jag kan platta det ;)

Idag blir det bara att vara hemma tror jag..

Albin e iväg & klipper sig nu så jag e själv :)

Kanske lite mys med familjen ikväll, imon kommer Isabella hit & sen ska vi sova över :D

Får se vad vi hittar på .. ;)

Riktigt nice iallafall!

Nej, nu ska jag kika runt lite på några andra bloggar ..


Ha det bra!

POK (L)


 


Av mellanhimmelojord - 4 augusti 2011 20:57

 


Recept:

-Stek upp löken, lägg i en gryta tillsammans med riset & grönsaksbuljong, & rör om tills det blir "geggigt"

Häll då i vattnet & låt koka.

-Ta folie och klicka i smör & lite purjulök.

-Lägg i en bit torskfilè.

-Strimla morötter & vitkål över.

-Strö över lite grovsalt, fetaost & spraya sedan med olivolja.

-Vik ihop & sätt in paketen i ugnen.

-Skiva färska rödbetor. Tunna strimlor! Stek.

-Häll över citronjuice, lite honung & salt.

-Kolla så riset & fisken är färdig!

-Lägg upp på en talrik, strö över lite persilja & grovsalt.

-Ta en liten klick CreameFraishe till.

-ÄT & NJUT!

Av mellanhimmelojord - 4 augusti 2011 16:21

      Fråga mig inte varför jag håller handen så xD     Barbiehand x)  

Välkommen till mig


Välkomna till min blogg ! Jag heter Emelie och här kommer jag att skriva om min vardag, tankar, musik, shopping osv. Hoppas ni kommer att följa min blogg! Kontakt : emelieh97@gmail.com

Puss ;*

Frågor ?

9 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg är finast ?
 Röd
 Blå
 Grön
 Rosa
 Turkos
 Gul
 Orange
 Lila
 Svart
 Vit

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Letar du efter nått speciellt ?

Bloggar jag följer :

Skriva i min lilla gästbok ?

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards