Mellan Himmel & Jord

Alla inlägg under januari 2012

1D

Av mellanhimmelojord - 22 januari 2012 10:52

Inatt drömde jag att det var min födelsedag. Jag fyllde femton och min familj hade ordnat en överaskningsfest för mig. Och så skulle One Direction "uppträda" :D Haha, så failad dröm men ändå.. Kunde faktiskt få hända irl ;)


Av mellanhimmelojord - 21 januari 2012 15:08

Hejj sötnosar !

Har haft total "bloggtorka", men får väl försöka blogga lite mer då... ^^ ;) Idag har jag inte gjort nått speciellt. Sovmorgon först, sedan cykla till väster, möta Julia och Anna, så tittade vi på Issas karateuppvisning. Så duktig! Cykla hem, äta oså.. I eftermiddag blire bara att chilla, pappa, Linda och tjejerna är o tittar på "Disney on Ice" i Malmö, så jag och Albin e själva hemma. Jag har musik på högsta volym och Albin har sitt tv-spel på högsta volym, ingen bra kombination ;). Ajja .. Får väl ta tag i mitt liv och göra något ?

Puss (L)


 

Sötaste systrarna med sötaste kusinen.

Lilla Lovalie, nu två månader, på bilden knappt två veckor. :')

Av mellanhimmelojord - 10 januari 2012 19:18

Har lagat middag till familjen idag. Blev väldigt lyckat faktiskt! Alla tyckte om det, tänkte att ni skulle få receptet, såå värt att prova:


Ingredienser:


-1 gul lök
-2 vitlöksklyftor
-200 g färsk eller torkad svamp
-1 msk vetemjöl
-1 liter hönsbuljong
-2 dl Matlagningsgrädde
-1 tsk soja
-Salt och peppar

Till garnering:

-1 pkt bacon
-Färsk timjan eller mejram

Gör så här!

Finhacka lök och vitlök. Skiva svampen. Fräs alltsammans i smör i ett par minuter.
Pudra över mjölet och rör om. Slå på buljong, grädde och soja. Låt soppan koka på svag värme i 15 minuter.
Smaka av med salt och peppar. Vill du ha en slät soppa, mixa den gärna, eller låt svampbitarna förbli hela. Det är en smaksak. Strimla och knaperstek baconet, låt det rinna av på hushållspapper. Toppa med bacon och en/flera grön/gröna kvist/kvistar.
 
Smaklig måltid!
 
  
Bild: Skånemejerier
Av mellanhimmelojord - 9 januari 2012 13:36

Hellu!

Idag äre måndag, sov till halv elva, gick upp vid tolv... Sedan har jag bara gått runt i min onepiece o chillat. Just nu sitter jag o "tittar" på MTV :) . När Björn slutar jobbet kommer han o hämtar mig, Albin o alla saker ;) . Kanske film ikväll, fick nårra filmer i julklapp som jag inte sett än... Imorron blir det skola igen :( Inte kul alls.. Men men.. Senare i veckan måste jag till stan o fixa present till Julia, som fyller år på lördag :D ! Annars vet jag inte riktigt vad som händer i veckan, kanske träffa Alva eller "P" ? Får se :) Puss Puss!



*Amo te*

Lov

Av mellanhimmelojord - 5 januari 2012 10:27

Hej!

Var väldigt längesedan jag bloggade nu, har inte orkat typ. Har firat nyår o lite så... Annars har jag mest bara chillat. Igår var Julia och Issa hos mig, riktigt najs! På kvällen hade vi twilight-maraton :P Men det e jätte jobbigt o gå och lägga sig på kvällarna, dygnet är ju heeelt omvänt! Går och lägger sig sent, vaknar sent, och det e ju skitsvårt att ändra tillbaka ;s Imorron ska vi kanske till Helsingör ^^ Men vi får se ;) Puss <3

Välkommen till mig


Välkomna till min blogg ! Jag heter Emelie och här kommer jag att skriva om min vardag, tankar, musik, shopping osv. Hoppas ni kommer att följa min blogg! Kontakt : emelieh97@gmail.com

Puss ;*

Frågor ?

9 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg är finast ?
 Röd
 Blå
 Grön
 Rosa
 Turkos
 Gul
 Orange
 Lila
 Svart
 Vit

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Letar du efter nått speciellt ?

Bloggar jag följer :

Skriva i min lilla gästbok ?

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards