Mellan Himmel & Jord

Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Hiss / Diss

Av mellanhimmelojord - 16 april 2012 19:29

 




HISS :



- Leende !

Jag tror faktiskt inte att jag är den enda som blir glad över ett leende... Behöver jag säga något mer ? Le, människor LE ! Du kommer att göra någons dag !


- Männsikor som hälsar !

Det är precis som ovanstående. Man går förbi någon på stan, är det inte liiite trevligt om någon hälsar. Många gamla människor gör det och det tycker jag faktiskt är väldigt trevligt. Så ska jag oxå bli när jag blir gammal, hälsa på alla jag möter. Det gör jag verkligen inte nu... Men jag försöker att hälsa på tex. busschaufförer osv. Det känns bra när man gör det ! Och jag tror faktiskt att folk uppskattar det :)


- Våren !

Är det inte uuuuuunderbart ?! Jag älskar våren xd . Har alltid gjort. Jag älskar att det kommer gulliga små blommor i trädgården, kanterna längst med vägarna blir vita, och inte av snö utan av vitsippor. Jag älskar att solen kommer, att man kan gå i tunna kläder utan att frysa ihjäl. Att man kan sitta ute och bara chilla... Jag älskar våren helt enkelt ! Allting är så "lagom" inte för varmt, inte för kallt, inte för regnigt ;) Sedan fyller jag ju år oxå på våren så det kan ju ha en del med saken att göra....


- Ändrade fördomar !

Man trodde att en person var helt dum i huvudet på massa olika sätt och sen så bara ändras det. Personen visar sig vara riktigt trevlig och inte alls som man har trott. Allt är bara en falsk fasad.. Det är ju insidan som räknas och det är riktigt roligt att upptäcka att en person är heeelt annorlunda än man trott !



DISS :



- Vissa bloggar !

Ja, vissa bloggar är bara sååå onödiga. Bara ute efter uppmärksamhet och att provocera folk. Tex. Kissie, Hannah Widerstedt mfl. Trots att de inte skriver något vettigt har de flera tusen bloggläsare per dag. Jag förstår inte varför folk vill läsa deras bloggar..?! Även jag gör det, man blir lixom beroende av att läsa vad de gör. Allt onödigt. Det är ju inget viktigt precis, bara massa onödigt shit ! Ändå läser man det, som en drog... Jävligt störigt.


- Människor som inte har något liv så de måste lägga sig i andras !

Ja, varför finns det sådana männsikor ?! Jag orkar inte.... Så fort man säger något ska de öppna munnen och kommentera allting, även om de inte har med det att göra. Måste alltid säga något, vad som helst.. Helt onödigt och jag stör mig så in i helvete på det ! Dock kan man inte göra så mycket åt det...


- Reklam !

Något mer jag stör mig på är reklam. Vissa reklamer går bra, typ Ica reklamerna, de är iallafall lite roliga att titta på men sedan vissa reklamer... OMG, säger jag bara ! Det finns inget syfte, ingen poäng, ingen handlig, man ser att det är sjukt fakeat och man bara vill spy !! Jag hatar onödig reklam, som gör reklam för ingenting och som gör att man tilloch med skulle betala för att slippa få "den" produkten...


- Piercing i ansiktet !

Jag säger bara ett ord: Äckligt ! Jag kan inte ens tycka att det är snyggt... Inte ens en liten än.. Piercings i ansitet är BIIIIG NoNo ! Blä' !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mellanhimmelojord - 16 mars 2013 17:28

Den nya bloggen är nu färdig och heter: emeliehkansson.bloggplatsen.se Jag hoppas att ni vill fortsätta följa bloggen där! :) Kommer upp ett spännande inlägg kl 18:00 så håll utkik! Denna bloggen tas bort om typ en vecka.....

Av mellanhimmelojord - 16 mars 2013 16:00


Har precis sovit i två timmar. Så himla skönt! Kände att jag verkligen behövde det. Nu ska jag fixa lite med den nya bloggen (ihhhh) så kanske det blir prämiäröppning för er ikväll, låter det bra? Kan hända att det blir imorgon oxå... Vi får se, men ...

Av mellanhimmelojord - 16 mars 2013 12:16

Är äntligen hemma efter 2 1/2 timme på stan. Vi har sålt jätte mycket kakor så jag är nöjd men det har verkligen varit svinkallt!! Jag har typ ingen känsel i mina fötter :( nu sitter jag i soffan under en filt och försöker bli varm..,...

Av mellanhimmelojord - 16 mars 2013 09:12

Godmorgon! Håller just nu på att fixa det sista innan pappa skjutsar mig till stan. Ska möta Anna och Julia där vid halv tio och sedan kommer det förhoppningsvis lite folk vid tio. Innan dess ska vi hinna förbereda lite... Ni får jätte gärna komma ...

Av mellanhimmelojord - 15 mars 2013 23:47

Nu ska jag få och lägga mig. Imorgon ringer mobilen kl: 07:30 då ska jag upp och fixa mig osv. Sedan så bär det av till stan för att sälja kakor... Har verkligen ingen lust men men... Natti!...

Välkommen till mig


Välkomna till min blogg ! Jag heter Emelie och här kommer jag att skriva om min vardag, tankar, musik, shopping osv. Hoppas ni kommer att följa min blogg! Kontakt : emelieh97@gmail.com

Puss ;*

Frågor ?

9 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg är finast ?
 Röd
 Blå
 Grön
 Rosa
 Turkos
 Gul
 Orange
 Lila
 Svart
 Vit

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Letar du efter nått speciellt ?

Bloggar jag följer :

Skriva i min lilla gästbok ?

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards