Mellan Himmel & Jord

Alla inlägg den 9 mars 2012

Av mellanhimmelojord - 9 mars 2012 17:55

Hellu !

Igårkväll kom Alva till mig strax efter nio. Vi typ chillade & snackade en massa, hade ju inte träffats på evigheter..!

Gick & la oss vid halv tolv, och sedan upp klockan fem idag ;s Sjukt jobbigt o gå upp så tidigt...

Iallafall så klädde vi på oss, fixade oss, åt frukost, borstade tänderna osv. Sedan skjutsade Björn oss till stationen vid halv sju...

Tåget kom & vi åkte till Helsingborg. När vi var framme mötte vi Maja utanför "Espresso House" Vi tog bussen till sjukhuset och gick sista biten. När vi kom fram fick vi hänga in våra ytterkläder i Maja & en som hette Nathalie's skåp.


De skulle ha smink hela dagen så vi gick till sminksalen. Jag och Alva fick tvätta bort vårt smink och sedan skulle vi bli sminkade.

En tjej som hette Shamin (?) skulle sminka oss. Alva fick börja, så medans hon blev sminkad tittade jag på.

Det var väldigt kul faktiskt, lärde mig jätte mycket !

Efter 1 h & 45 minuter var alla färdiga och det var dags för mat. Det var faktiskt helt okej mat där, bättre än på väster ;)

På rasten visade Maja, Ronja & "nån jag inte kommer ihåg namnet på" oss runt på skolan. Den var sjukt stor... :o

Sedan var det sminklektion igen och det var min tur att sitta still och bli sminkad i 1 h & 45 minuter.

Dock blev vi färdiga  lite tidigare så hon hann fixa mitt hår också.

Själv tyckte jag att sminkningen blev jätte fin, men håret såg lite halvfärdigt ut.. ^^

Dessutom var det mittbena, vilket jag inte alls passar i :P Men jajja..


Vi slutade halv tre. Och då gick jag & Alva till knutpunkten. Vi gick till McDonalds och köpte glass som vi sedan satt och åt ;) Haha ^^ Vi missade ett tåg för vi var på fel spår.. Fett segt att vänta en halvtimme extra. Vi var faktiskt på rätt spår först, sedan ändrades spåret på den skärmen.. Så då bytte vi såklart spår, oså gick tåget :( Ajja, life goes on. Vi fick vänta en halvtimme extra men vi hade ganska kul ändå :) När tåget äntligen kom åkte vi hem, kändes som om det tog dubbelt så lång tid att åka hem som att åka dit... Fett trött var jag när vi kom fram, men då blev det att gå hem i regnet. När vi kom hem hämtade vi Alvas saker och sedan skjutsade mamma och jag hem henne.


Nu sitter jag här, heeelt utmattad av att ha gått upp alldeles för tidigt. Och imorron blir det konfa hela dagen :( Så drygt.. Blä ! Jajja, det e snart över :) Btw. Nästa helg åker vi till Berlin med konfan. Det enda roliga vi har/kommer att göra med dem ;)

Ska bli sjukt kul! Isabella, jag & Julia i Berlin kan bara bli fel, när bara Julia kan tyska...

Haha, vi får ha med en f*cking tjock ordlista xD Haha ! Jajja, ska bli sjukt kul !

På söndag ska jag först på gudstjänst, sedan blire dans & sedan fira min kära morfar som fyllt år (78 ?) .


Pussisar ! :*


 



Välkommen till mig


Välkomna till min blogg ! Jag heter Emelie och här kommer jag att skriva om min vardag, tankar, musik, shopping osv. Hoppas ni kommer att följa min blogg! Kontakt : emelieh97@gmail.com

Puss ;*

Frågor ?

9 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg är finast ?
 Röd
 Blå
 Grön
 Rosa
 Turkos
 Gul
 Orange
 Lila
 Svart
 Vit

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Letar du efter nått speciellt ?

Bloggar jag följer :

Skriva i min lilla gästbok ?

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards