Mellan Himmel & Jord

Alla inlägg den 7 maj 2012

Av mellanhimmelojord - 7 maj 2012 19:05

Snart, om exakt 11 dagar fyller jag femton :) ! Speciellt, huh ?


Jag minns känslan när man var liten och vaknade tidigt på morgonen av alla förväntningar och låg där i sängen i flera timmar, iallafall kändes det så, och väntade på att mamma, pappa och ev. syskon skulle komma och gratta ! Det var så mysigt, och man kände sig så speciell.... På min födelsedag så bukade jag alltid få välja vad vi skulle äta, jag valde alltid kasslergratäng, det var min favoriträtt då... Jag lekte min mina födelsedagspresenter hela dagen och jag och Albin bråkade inte på hela den dagen. Det var inte vilken dag som helst, det var min födelsedag och jag var speciell den dagen. Det var min dag !


Nu är det skillnad. Jag märkte det redan när jag fyllde tretton. Den dagen var en helt vanlig dag, en tisdag om jga inte minns fel. Jag blev grattad på morgonen som vanligt men på kvällen var det inte som vanligt. Mamma skulle ha föräldrarmöte/fest på sitt jobb med sin lilla klass och man skulle ta med sin familj. Jag var helt förkrossad! Jag ville absolut inte med till mammas jobb på min födelsedag, jag ville vara hemma! Det var trots allt min dag så jag borde ju få bestämma, eller hur? Men det blev som mamma ville ändå. Vi åkte till hennes jobb och åt och lekte töntiga lekar och jag var skitsur hela kvällen. De sjöng för mig, men det var ju bara pinsamt... ^^

Året därpå tänkte jag att "Nu ska det bli annorlunda!". Icke... Föräldrarmöte på min skola.. -.-' FML! Jag försökte övertala mina föräldrar om att vi inte behövde åka dit, men det blev som det var bestämt ändå. Visserligen åt vi på restaurang innan vi åkte dit men det var ändå skillnad. Det var inte så jag ville fira min födelsedag... På skolan av alla ställen i världen.. -.-' Det var väl helt okej där, men det var faktiskt min födelsedag och det var verkligen inte så jag ville ha det..!


I år har jag inga förväntningar överhuvudtaget. Jag har insett att min födelsedag är som vilken dag som helst... Min födelsedag är en fredag i år och det är även en klämdag så jag e ledig från skolan men det hindrar ju verkligen inte min familj ifrån att följa med på Albins cup i Stockholm, nejdå... Och jag ska såklart oxå med.. ^^ Jodå, hela min födelsedag kommer jag att tvingas sitta i en äcklig buss med Albin och hans lagkompisar och massa töntiga föräldrar... Fml.. Jag kommer dö.. Men som sagt, min dag är som vilken annan dag som helst. Inga förväntningar! Vi kommer att komma upp till Stockholm sent på kvällen att vi inte ens kommer hinna gå ut och äta. Jag kommer antagligen få äta på McDonalds eller nått liknande, på MIN dag! Eller allas dag, för det e ju trots allt inte bara jag som lever och andas den dagen... Mamma har lovat att vi ska shoppa dagen efter och äta på en riktigt fin restaurang, men det e faktiskt inte samma sak. Det är inte min födelsedag den 19:de, jag fyller år den 18: de maj 18:15 ! och det vill jag fira!! Men varför inte fira det i en illaluktande buss med Albins lag..? *Suck* Skjut mig någon..? ^^


Vad tycker ni om födelsedagar ?

Hur brukar ni fira ?

Av mellanhimmelojord - 7 maj 2012 18:53

Helgen har varit riktigt awesome, men kan ju inte bli så mycket annat med massvis med fina vänner, musik och mycket dans! <3

Har haft riktigt kul iallafall!

Åkte in till Kulturhuset så jag var där vid nio på lördagen.

Först blev det gemensam uppvärmning och sedan smink/hårfix och scenklädes-byte hela förmiddagen.

Klockan 14:00 började första showen!

Gick ganska bra, kunde dock gått bättre ^^

Dansshowen pågick till ungefär fyra, då blev et ut i foajen för att mottaga kramar, blommor osv.

De som tittade på den showen var: Pappa, Linda, Vira, Ellie, farmor, Therese, Malin och Patrik (Y).

Mellan showerna blev det att äta lite och bättra på sminket..

Klockan 18:00 var det dags för nästa show.

Gick jätte bra, sån jävla härlig stämning backstage och riktigt härliga människor! :D

Den showen var: mamma, Björn, Albin, mormor och Lena, och tittade på :)

Jätte kul!

Riktigt awesome helg, längtar sjukt mycket till nästa år!!

Puss :*

Välkommen till mig


Välkomna till min blogg ! Jag heter Emelie och här kommer jag att skriva om min vardag, tankar, musik, shopping osv. Hoppas ni kommer att följa min blogg! Kontakt : emelieh97@gmail.com

Puss ;*

Frågor ?

9 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg är finast ?
 Röd
 Blå
 Grön
 Rosa
 Turkos
 Gul
 Orange
 Lila
 Svart
 Vit

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Letar du efter nått speciellt ?

Bloggar jag följer :

Skriva i min lilla gästbok ?

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards