Mellan Himmel & Jord

Alla inlägg under augusti 2012

Av mellanhimmelojord - 26 augusti 2012 18:25

Hellu!

Igår så gjorde jag en sminkvideo till er som jag skulle lägga upp, den blev typ på tjugo minuter ^^

Men det gick inte att lägga upp den på bloggen, utan jag var tvungen att lägga upp den på youtube först.

Så då gjorde jag det, eller försökte. Jag började typ vid två att ladda upp den och jag tänkte att det tog typ 20 minuter eller någonting, max! Men den fick hålla på hela dagen och hela natten och när jag och Alva gick och la oss så var den på 97 %, när vi vaknade vid halv ett dagen efter så var den på 98 % !! Då fick jag damp och stängde ner hela skiten så nu finns det ingen sminkvideo... Jag får göra en ny nästa vecka, en lite kortare kanske, tror inte ni pallar titta när jag sminkar mig i tjugo minuter, eller får jag klippa i den eller nått... Aja, det kommer inom sinom tid iallafall...


Jag och Alva hade det jätte bra iallafall, vi tittade på film, pratade om allt typ - hade hänt en massa saker som vi var tvungna att prata om, och idag har vi bakat chokladbullar och bara chillat. Hon åkte hem för ungefär en och en halvtimme sedan och sedan dess har jag typ pluggat. Har fått massa läxor redan första veckan -.-' fml. Jaja, nu är jag färdig med allting iallafall (Y' .


Ikväll ska jag bara ta det lugnt, packa lite - åker ju till pappa imorgon efter skolan, kanske titta på tv med Albin... Vi får se helt enkelt :)

Ha det så bra ! Puss ;*


 

Jag & Alva som småå.

Jag i blått & Alva i gult :')

Älskar dig hjärtat - allting kommer bli bra, jag lovar :* <3

Av mellanhimmelojord - 25 augusti 2012 19:58


Riktigt duktig tjej :O


Av mellanhimmelojord - 24 augusti 2012 15:33

ChaCha ^^

Skolan har varit som vanligt, inte gjort nått speciellt. Bara vanliga lektioner :/ .

Ikväll blir det antagligen mys med familjen & titta på "The Hungergames" (heter den så ? xd)

Imorgon så kommer Alva hem till mig och ska sova här :D

Fett längesedan jag träffade henne så det ska bli jätte kul, har såå mycket att ta igen.

Får se om jag hinner göra en sminkvideo imorgon innan hon kommer (Y) , as i promised ? ;)

Annars blire en annan dag :)

Nu ska jag ställa in lite tidsinställda inlägg till nästa vecka, så det kommer någonting mitt på dagen oxå :)

Får se hur många inlägg det blir, beror på hur länge jag pallar ^^

Puss på er ;*


 

Jag & Alva som tioåringar :')

Fett små va vi, speciellt jag som var väääldigt kort, typ 1 dm kortare än henne xd.

Diggar btw. att mitt öra sticker ut ;S haha




Av mellanhimmelojord - 23 augusti 2012 17:34

 

  - Byrå - Vit kudde med tryck - USA kuddar - Skrivbordsstol - New York tavla - Skrivbord - Nattduksbord - USA-låda -

- New York låda som ser ut som en bok - USA kuddar - Rund svart kudde - USA kudde - Vit luddig flt -


Nån som kan vara gullig att köpa detta till mig ? ;)

Av mellanhimmelojord - 23 augusti 2012 17:03

Helluw !

Försov mig i morse typ en timme så det blev jätte stressigt men jag hann iallafall :) . Fick sminka mig lite snabbt och äta frukost ännu snabbare.. ^^ Hann med bussen kvart över sju så jag var i stan typ vid halv åtta och vid skolan tjugo i. Fett drygt att sitta där och vänta i en halvtimme men men...

Första lektionen var So-Religion, det brukar vara jätte drygt men det gick faktiskt ganska bra. Vi hade en ny lärare, eller ny och ny, hon har jobbat på skolan innan men inte med vår klass, så hon var ny för oss, och hon var faktiskt ganska bra, bättre än jag hade förväntat mig. Sedan blev det engelska, gympa, lunch och till sist dubbelpass i No-fysik. Slutade tjugo i två idag så det var väldigt skönt! Hann med bussen hem så jag var hemma redan vid två (Y) .

I eftermiddag har jag mestadels pluggat -.-' Franska glosor + text, sedan skriva en sammanfattning på engelska (hörförståelse), fml -.-' Sedan har jag klätt mina engelskböcker, tömt kattlådan, dammsugat mitt rum och plockat undan alla mina kläder som låg typ överallt xd . Dessutom har jag planerat helgen med Alva (Y' Känner mig faktiskt riktigt duktig :) !

Nu ska jag kolla lite bloggar och sedan kommer ett till inlägg med lite "måste-ha" saker till mitt rum, som jag vill göra om :) . Jag vill att det ska gå i svart, vitt, rött, mörkblått - lite USA tema, eller ganska mycket ;) Jaja, det kommer bilder om en stund, sedan ska jag fixa lite kvällsmat till mig och Albin och därefter blir det bara att chilla. Känner att jag är värd det ;)

Kom på nu att jag lovade er en sminkvideo denna veckan men vi får se hur det blir med det, den kommer i sinom tid iallafall, looovar !


Puss ;*


 


Kom precis på en till sak som jag skulle berätta för er !!

One Direction släpper sin första singel på sin andra skiva i November, längtar sönder.

Låten heter Live while we're young , längtar ni lika mycket som jag ? :)

Av mellanhimmelojord - 22 augusti 2012 21:47

Hej! Idag har skolan varit nästan som vanligt. Vanliga lektioner på förmiddagen och lite lekar och sammarbetsövningar på eftermiddagen :) . Efter skolan tänkte jag vara lite duktig och baka en sockerkaka till mamma och Björns möte. Men jag brände den så mamma fick göra en ny (a) . Klätt lite böcker i eftermiddag, annars har jag inte gjort nått vettigt. På kvällen tittade jag på Robinson med Albin och sedan blev det att duscha (y) . Nu ligger jag i sängen med nyrakade ben, underbar känsla, och ska sova. Ska upp jätte tidigt imorgon bara för att jag ska med bussen -.-' Jaja, puss och god natt ! :*<3



bild på mina ''fina'' naglar (Y)

Av mellanhimmelojord - 21 augusti 2012 16:49

Hellu !

Idag skjutsade mamma mig till pappa på morgonen, så chillade jag där en stund. Vid halv nio mötte jag Isabella, Anna, Julia & Madde vid kiosken och sedan cyklade vi till Finjasjön. Vi var typ först, det var bara BS & Rinor som hade kommit. Så kom de andra iallafall och sedan kom Dan och Kristina. Så gick/cyklade vi bort till Guldkusten och slog oss ner där. Dan började genast med att vi skulle leka massa lekar och ha samarbetsövningar osv. Kändes ganska töntigt eftersom vi går i nian och alla känner varandra, men det var ju fett mycket bättre än vanliga lektioner... Så vi lekte en massa lekar, Evelina badade btw. fast det var typ skitkallt och blåste... ;s . Sen fikade vi och lekte lite till. Vid elva var det dags att cykla tillbaka till skolan för att äta och sedan ha lite information vid ett men eftersom skolmaten är så fruktansvärt äcklig så cyklade jag, Isabella och Julia hem till Julias place och åt där :) ! Fett kul hade vi ! Skulle lägga upp en video på Julia när hon äter/sjunger/dansar, eller jag vetifan vad hon gör men men.. Åså går det inte! För jag har redigerat den i nått fucking program som inte funkar att visa upp på denna bloggportalen !! E riktigt sur just nu... -.-'

Ha en bra kväll !


 

Isabella lagar mat till mig & Julia :')

Välkommen till mig


Välkomna till min blogg ! Jag heter Emelie och här kommer jag att skriva om min vardag, tankar, musik, shopping osv. Hoppas ni kommer att följa min blogg! Kontakt : emelieh97@gmail.com

Puss ;*

Frågor ?

9 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg är finast ?
 Röd
 Blå
 Grön
 Rosa
 Turkos
 Gul
 Orange
 Lila
 Svart
 Vit

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Letar du efter nått speciellt ?

Bloggar jag följer :

Skriva i min lilla gästbok ?

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards