Mellan Himmel & Jord

Alla inlägg under augusti 2012

Av mellanhimmelojord - 8 augusti 2012 14:30

 


HISS :


* Converse (skorna) *

Tycker de är otroligt snygga! De passar till allting, både till vardags och fest. de är otroligt sköna att gå i och som sagt, riktigt jävla snygga! Jag gillar Converse! Tycker du som jag, att Converse är helt underbara, eller tycker du att de är överskattade?


 



DISS :


* Läppförstoringar *

Helt seriöst? Jag ser inte det fina i det? Det är äckligt, fult, överdrivet och uppmärksamhetssökande. Det är bara människor som är ute efter uppmärksamhet som skaffar det. Det ser konstigt ut... Det är inte meningen att man ska se ut som en bratzdocka med gigantiska läppar, det är faktiskt ganska äckligt, right ?


 


Av mellanhimmelojord - 8 augusti 2012 12:28

Ghaaaaaaaa !!

Jag skulle byta profilbild på bloggen oså började allting cp-a sig och alla färger ändrades, headern och profilbilden försvann. Bakgrunden ändrades osv. Sjukt störigt! Höll på att få frispel. Alla textsnitt ändrades oxå så jag har ju suttit i typ en halvtimme och försökt hitta rätt textsnitt igen, tror att det blev lite annorlunda. men jag tycker det ser helt okej ut nu! Beklagar om ni klickade in på bloggen när den var helt kaos och under "renovering" :) ! Nu ska jag äta, puss ;*


 



Av mellanhimmelojord - 8 augusti 2012 11:18

Nu har jag bytt header. Suttit och försökt få denna "pefekt" i nästa en timme ^^ . Är fortfarande inte helt nöjd men men, jag pallar inte fixa mer :) Vad tycker ni ? Jag tyckte den blev helt okej iallafall! Ni kan få en bild på en jäääätte gammal header som jag hade typ när jag bytte från blogg.se till bloggplatsen.se, enjoy :)


Peace out.


 

Jävligt ful enligt mig xd

Av mellanhimmelojord - 8 augusti 2012 10:08

God morgon !

Vaknade av att väckarklockan ringde vid nio, gick upp och skulle klä på mig när jag såg att jag hade fått sms från Isabella. Kollade, och där stod det att hon var sjuk, så det gick inte att träffa henne idag. ( Krya på dig snäckan! ) Jag struntade iallafall i att klä på mig, så nu går jag runt i mysbyxor och sov t-shirt här hemma ;) . Fett skönt faktiskt att ha en sån "mysdag" ibland! Nu har jag ätit frukost, samtidigt som jag kollat lite på film med Albin. Ska kolla lite bloggar nu och sedan får vi se vad som händer :) .


Tänkte prata om jeans oxå! Jag gillar jeans, har alltid gjort, det är typ det skönaste plagget som finns :) ! Anyway så hade jag jätte många jeans ett tag, hur många hela jeans tror ni att jag har nu? Jag har sorterat min garderob och gett bort en del jeans som varit för små (och andra kläder), sedan har jag två stycken som det gick hål på knäna på. Ett par där det gick hål på låret (konstigt nog...) och det var mina favoriter :'( ! Ett par som det är hål på knäet och knappen har ramlat av så det ser ut som jag e jätte tjock i dem, och det ser ut som om jag har typ spräckt knappen, fast det inte alls var så..! Sedan var det hål på knäna på ett par andra så dem har jag klippt massa hål i, och ett par andra jeans har jag klippt av till shorts. Sedan har jag ett par mörkblå och ett par ljusblå hela jeans kvar! Två par alltså, av typ hur många som helst !! Men båda dem är förstora, sätter jätta konstigt på mig osv. så de kan jag inte använda, de är bara kvar ifall det skulle bli kris. Så nu får jag använda tights, joggingbyxor eller shorts tills jag köper ett par nya jeans, och för att kunna köpa nya jeans behöver jag pengar och min pappa har inte satt in mitt barnbidrag än !! :@ 

Vilka I-landsproblem jag har märker jag nu.... Jaja, jag behöver faktiskt ett par hela jeans !


  


Så här ser mina favorit jeans ut, tror jag ska köpa sådana igen, riktigt sköna! Kärlek till dem <3

Av mellanhimmelojord - 7 augusti 2012 21:45

ChaCha !

Tänkte bara titta in en liten runda och säga godnatt till mina fina bloggläsare. Antalet unika besökare bara ökar så det är skitroligt :) !


Ikväll var mammas kompis och hennes 11-12 (?) åriga dotter här. Jag och hon har absolut ingenting gemensamt än att vi båda är Directioners, men då kommer min mamma med den supersmarta idèn "Emelie, kan inte du och *** gå och titta på en film eller spela ett spel eller nått?" Det är ingen fråga. Det är en konstaterande. Om jag inte gör det, komme rjag få skit för det senare... Så vi tittade på film, Another Cinderella story, som jag sett ungefär en miljon gånger! Jag pratade lite med henne, försökte vara trevlig men jag var på så fruktansvärt humör så det blev bara pinsamt tyst. Men det är väl så man ska titta på film egentligen, i tystnad? Sedan när filmen var slut så var jag fortfarande på dåligt humör och när jag är det så är jag det i evigheter!! Så mamma blev skitsur på mig för att jag var "otrevlig" men jg hade ju faktiskt blivit "tvingad" till att umgås med ***. Vem hade inte blivit sur då? Oxå säger Björn "Ja, men man måste ju bjuda till lite när det är gäster här..." Bjuda till? In my ass! Det var inte jag som bjöd hit dem, varför skulle jag bjuda till? Jag valde inte att umgås med ***! Jaja, denna kvällen var inte den bästa...


Nu ska vi se om Isabella kan tänka sig att svara på mitt sms så vi kan bestämma om imorron. Ska kanske träffa henne då :D Saknat henne som fan! Så det ska bli riktigt kul isåfall och på kvällen blir det fotboll med bror <3. Barca-Manchester United. Jag hejjar på Barca, Albin på United så det kommer bli typ krig här hemma ;) Ska bli mysigt iallafall :) Juste ja, jag ska fixa en ny header imorron oxå, är så trött på denna, och jag saknar Picnik, photoshop suger när man inte kan det, men jag får leta upp en annan redigeringssida (Y).


Nu ska jag gå och borsta mina tänder, tvätta bort sminket och byta om, så ska jag gå och lägga mig, puss och godnatt finisar ;*<3


 

Feeling stronger...

Av mellanhimmelojord - 7 augusti 2012 16:27

         


Linne : JC

Joggingbyxor : H&M

Halsband : Glitter

Örhängen : Accent

Armband : Rött-Brunt (Vira), Blandat (Ellie), Läderband med träkulor (Albin), Två tofsar : H&M, orange-rosa& vitt armband : Glitter.

Välkommen till mig


Välkomna till min blogg ! Jag heter Emelie och här kommer jag att skriva om min vardag, tankar, musik, shopping osv. Hoppas ni kommer att följa min blogg! Kontakt : emelieh97@gmail.com

Puss ;*

Frågor ?

9 besvarade frågor

Omröstning

Vilken färg är finast ?
 Röd
 Blå
 Grön
 Rosa
 Turkos
 Gul
 Orange
 Lila
 Svart
 Vit

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Letar du efter nått speciellt ?

Bloggar jag följer :

Skriva i min lilla gästbok ?

Översättning


Ovido - Quiz & Flashcards